ÇözümPark.com forumlar bölümünde çok sık sorulan bu soru için bir kaç ip ucu vermek istiyorum.
Eğer bir mail server kurdunuz ancak gönderdiğiniz mailler karşı tarafa spam olarak gidiyor veya hiç ulaşmıyor ise ve yine size bu konu ile ilgili olarak dönen NDR mesajlarında 550.5.7.1 hataları alıyorsanız muhtemel RBL listelerindesinizdir. Peki bunu nasıl doğrularız.
Öncelikle mail domaini için MX kaydınızın olup olmadığınız kontrol edin, bunun için aşağıdaki adresten domain isminizi yazarak karşılığında minimum 1 adet mx kaydı olması gerekmektedir.
http://mxtoolbox.com/
Muhtemel bir kayıt olacaktır ve bu kayda karşılık gelen ip adresi için RBL kontrolü yapın
http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/
Eğer bir veya bir kaç RBL de listeleniyorsanız silmek için aşağıdaki makaleyi okuyunuz
http://www.cozumpark.com/blogs/exchangeserver/archive/2008/03/28/spam-mail-ve-rbl-realtime-blackhole-list-aras-ndaki-li-ki.aspx
Peki baktınız RBL ile ilgili sorun yok bu durumda bu domain için SPF kaydını kontrol edin
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/
Eğer SPF kaydınız yok ise bu durumda DNS sunucunuzun üzerinde SPF kaydı açınız
http://www.cozumpark.com/blogs/windows_server/archive/2008/05/12/dns-doma_3101_n-name-system.aspx
Ayrıca sahip olduğunuz ip adresi için PTR kaydınızın olması gerekmektedir. Aşağıdaki adresten ip adresinize karşılık MX kaydınızı doğrulayın.
http://www.emailtalk.org/PTR.aspx
ip adresine karşılık mail.cozumpark.com gibi mx kaydınızı görmeniz gereklidir.
Peki SPF var, RBL de değilsiniz geriye sizin ip adresinizin için yüksek mail gönderimini tespit eden vendor bazlı sistemleri kontrol etmek gerekiyor
http://www.senderbase.org/index
http://www.mcafee.com/us/mcafee-labs/threat-intelligence.aspx
https://postmaster.live.com/snds/
Veya hotmail’ e özel aşağıdaki çözümü deneyebilirsiniz
http://www.cozumpark.com/forums/thread/278822.aspx
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder